After the next big thing

В предишния пост (преди две дълги и изпълнени със събития седмици, през които не ми остана и минутка за писане) споделих колко важен катализатор за идеи е методът на crowdsourcing-a. С изненада получих мейл от УниКредит Булбанк (инициаторите на блог щафетата), които проявиха интерес към идеята и ме поканиха на закуска с кафе, кроасани и любопитна дискусия в компанията на екипа на банката и много интересни блогъри, някои от които чета с интерес от много време, но с които чак сега имах приятното изживяване да комуникирам на живо.

Изключително интересно е да се гледа т.нар Голяма картина: да се проследяват нишките на преплитащи се тенденции, да се отсяват ярките на пръв поглед, но по-маловажни неща и да се идентифицират малките промени, които могат да направят истински голяма разлика в бъдещето. Още по-интересно е, когато подобен разговор се случва в контектста на най-актуалните развития в онлайн комуникациите и social media marketing-a. При това от страна на институция, която оперира в една много консервативна сфера и въпреки всичко успява да бъде иновативна и в крак с тенденции, с които много компании у нас все още не са. 
Всъщност самата дискусия с блогъри по темата за Следващото голямо нещо сама по себе си (и по силата на много приятна ирония) беше crowdsourcing. Събиране на идеи, сверяване на часовника с мнението на хората, които не само са потребители на банкови услуги, но и консумират и създават онлайн съдържание (или дори се занимават активно с неговото анализиране). Беше забавно на живо да се онагледи идеята за ползите на crowdsorcing-a с подаването на идеи от един на друг в процеса на разговора и доразвиването им през различни гледни точки. 
Дори докато си водех записки се замислих, че самото устройство, на което го правя също е свързано с темата. Преди няколко месеца отидох да слушам интересните публични лекции по време на форума за популярна наука RATIO. Една от възможностите по време на събитието беше да спечелиш Samsung Galaxy S3 таблет (застрахован от таланта ми за разруха в синята бронежилетка горе), ако предложиш идея за популяризиране на науката сред обществеността. Радостта ми беше голяма, когато се оказа че журито се е спряло на моята идея, но още повече се зарадвах като разбрах, че при достатъчен бюджет по-нататък във времето съвсем сериозно се обмисля прилагането на въпросното нещо в действие (предполагам в такъв случай не е ОК да се споделят предварително подробности по темата). 
Тогава и осъзнах, че истинската цел на “играта” е не е толкова привличането на внимание с подаряването на конкретен продукт предлаган от спонсорите. Наградата е само средство-  стимул за постигане на истинската цел: crowdsource-ване на идеи и събиране на мнения, които да насочат организаторите и спонсорите към полезни дейности, с които могат да доразвиват областта, която ги интересува. Well played! 
Definitely well played (и много удобно за четене 🙂 ).
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s